کاهش تصادفات در تهران با حذف دوربرگردان‌های غیر اصولی

جامعه

93899
string(756) "[{"name":"a","aspect":"16:9","width_small":"480","width_medium":"720","width_large":"960","_sy":"1","_sx":"1","_r":"0","_h":"540.0000000000001","_w":"960","_y":"0","_x":"0","source":"\/news\/photo\/1404\/01\/26\/4a6a343754d7b18fced413e449b6bf91.jpg","_pr_css":"display: block; width: 160px; height: 90px; min-width: 0px !important; min-height: 0px !important; max-width: none !important; max-height: none !important; transform: none;"},{"name":"b","aspect":"1:1","width_small":"480","width_medium":"720","width_large":"960","_sy":"","_sx":"","_r":"","_h":"","_w":"","_y":"","_x":"","source":""},{"name":"c","aspect":"16:6","width_small":"720","width_medium":"960","width_large":"1250","_sy":"","_sx":"","_r":"","_h":"","_w":"","_y":"","_x":"","source":""}]" کاهش تصادفات در تهران با حذف دوربرگردان‌های غیر اصولی

یکی از دلایل اصلی تصادف‌های خیلی شدید در کلانشهر تهران به دلیل وجود دوربرگردان‌های غیر اصولی است که در طول سال‌های متمادی در میانه بزرگراه‌ها احداث شده‌اند.

مهسا قوی قلب - ایران آنلاین: یکی از دلایل اصلی تصادف‌های خیلی شدید در کلانشهر تهران به دلیل وجود دوربرگردان‌های غیر اصولی است که در طول سال‌های متمادی در میانه بزرگراه‌ها احداث شده‌اند. در دوره‌های گذشته، به ویژه در دهه ۸۰ مدیریت شهری با صرف هزینه‌های سرسام آور اقدام به ایجاد دوربرگردان های همسطح و غیرهمسطح در نقاط مختلف معابر شهری و بزرگراه های تهران کرد. 

 به گفته پلیس هم دوربرگردان های ایجاد شده در برخی بزرگراه‌های فعلی تهران استاندارد نیستند و تنها بریدگی‌هایی به شمار می‌روند که سبب افزایش تصادفات شده‌اند و باید حذف شوند. چندی پیش هم سردار سید ابوالفضل موسوی پور، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ بر این مسئله تاکید کرده و از آغاز حذف دوربرگردان های همسطح خبر داد و عنوان کرد که احداث دوربرگردان های جدید به صورت پل و زیرگذر در دستور کار حوزه عمرانی شهرداری تهران قرار دارد.

عباس شعبانی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، در این باره به «ایران» می‌گوید: «در راستای  موضوع اصلاح تعداد  ۹۸ تقاطع ناقص در تهران، دوربرگردان های همسطح کاهش پیدا می کنند. نمونه اجرا شده این نوع دوربرگردان در بزرگراه باقری است که در ضلع جنوب خیابان گلبرگ ، پل دوربرگردان غیرهمسطح ایجاد شده و این اتفاق باعث شده که تصادفات در این منطقه کاهش یافته است. اگر بتوانیم در مدت زمان کوتاهی این ۹۸ تقاطع را کامل کنیم ، از حجم ترافیک و تصادفات تا میزان قابل توجهی کاسته خواهد شد.»

او در ادامه صحبت‌های خود می افزاید: «در تقاطع بزرگراه شهید همت و شهید اشرفی اصفهانی ، در پل B۱۰ واقع در بلوار ارتش، ۴۵ متری افتخاری در بلوار اوشان و نمونه‌های دیگر به زودی پل‌های دوربرگردان احداث می‌شوند. البته در بعضی مواقع دوربرگردانی ساخته شده و پس از مدتی به مسافت کوتاه از آن میدانی ساخته شده است یا این که اصلا هیچ استانداردی در ساخت دوربرگردان رعایت نشده، در زمینه چنین مواردی معبر مورد نظر کاملا بسته می‌شود. »

حالا با در نظر گرفتن این موضوع که دوربرگردان‌های همسطح، مشکلات ترافیکی وخیمی را برای شهر ایجاد کرده‌اند، سعی می‌شود با ساخت پل‌های دوربرگردان این مشکل ترافیکی از میان برداشته شود. 

گفتنی است، در چند سال اخیر در  ۹۸ تقاطع بزرگراهی تهران کمبود گردش‌های ترافیکی تشخیص داده شد که بالغ بر ۷۸۲  کیلومتر پیمایش اضافی را به سفرهای درون شهری پایتخت‌نشینان تحمیل می‌کرد. تاکنون حدود ۳۵ تقاطع تکمیل شده است. با تکمیل این تقاطع‌ها روزانه بیش از یک میلیون لیتر مصرف بنزین در تهران کم می‌شود. بدون شک، مدیریت زمان سفر شهروندان، کاهش ترافیک، کاهش ترددهای غیرضروری و کاهش آلودگی هوا از پیامدهای تکمیل دسترسی‌های بزرگراهی است.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار جامعه